måndag 22 juli 2013

Snipäventyr dag 3: Lappo - Hästholm (Kumlinge) - Mosshaga

Vaknade åter till sol men lite kyliga vindar. Trots relativt djup sömn kände jag mig dödstrött idag och min mage var inte helt bra ännu och frukosten blev därför minimal. I samlad trupp kastade vi loss så småningom. Båten pappa meckat med i går kväll fick genast problem coh jag släppte över honom dit en stund medan jag puttrade på ensam söderut. Fick dock ganska snart sällskap igen då han snabbt fick igång båten, ett par sotiga tändstift (efter gårdagens tomgångskörning) var boven... Kursen sattes mot Kumlinge och väl där kryssade vi mellan stenar innanför Bärö. Som vanligt hittade någon en grynna framför oss och kaoset var åter igen ett faktum. Vid Hästholm blev det lunch, men då vi redan hade den i båten valde vi att ankra upp på redden och bara njuta lugnet i lä och i sol. Den vidare färden gick innanför Snäckö med lokal guide, inga grundstötningar här tack o lov men några lokala ortsbor ställde till det i leden genom att föröka gripa in o guida på sitt sätt (troligen i all välmening)... På sista fjärden före Mosshaga hade vinden blåst upp rejält coh färden blev skumpig. Min kropp var totalt slut coh jag valde att vila mig över fjärden. Hittade en fin skyddad vik på Mosshaga där vi tog i land. Lite besvärlig ankarbotten men vad gjorde väl det...? När allt lugnat sig tänkt jag mig att dyka ner i sovsäcken, då jag både var trött och frossade, men det slutade med ett dopp i böljorna blå med kläder och allt, jag lyckades trampa snätt på båten av ren trötthet och ramlade således i! Kvällen fortsattes med Tema-fest (Rock) med bla Magnus Uggla och Rock-Olga som kommit på besök. Jag åt lite middag men mer mäktade jag inte och det blev en mycket tidigt sänggående till tonerna av musik-skrål och skratt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar